zondag 16 augustus 2015

Vruchtencake van Ymme

via  het blog van onliemie werd verwezen naar Ymme die heerlijke dingen bakt en kookt.

dus daardoor aangestoken en met verse bessen van de pluktuin was ik al gauw aan de slag.
Want ja ook van bakken en opeten houd ik.
Maar wees gerust er werd ook uitgedeeld .........
ik stelde het recept van de Griekse yogurt cake wel bij en merk dat ik daar steeds handiger mee word.
Mijn recept werd als volgt gemaakt:
200gr zelfrijzendbakmeel ,kan ook met meel plus bakpoedervoor de rijs
175 gr soja  yogurt i.p.v. Griekse
75 gr honing i.p.v. suiker a 215 gr
3 eieren
75ml olijfolie i.p.v. zonnebloem had even niet anders ging prima
vanille aroma of vanille suiker als je wil
snufje zout
fruit
ik deed 150 gr bosbessen en twee appels
Ik deed alles ook in een vierkante bakvorm.
                        verrukkelijk met een toef zure room......................

Ymme verwijst zelf nog door naar http://byaranka.blogspot.nl.

12 opmerkingen:

  1. ooow jummie die ga ik ook maken ala Marloes
    Thnxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mmmjummmjummmmjummmm.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. o maar dat ziet er goed uit !!! ik heb nog bessen.......

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er erg lekker uit.. Jammer genoeg voor mij nu even geen lekkers meer. Terug van vakantie dichtbij de duitse grens met aldie lekkere kuchen.... moet ik weer een beetje om de lijn gaan denken..... Maar het ziet er heerlijk uit..

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een geweldig recept, zeker omdat er honing gebruikt kan worden ipv suiker. Hier ligt nog een maaltje bramen... ik ga aan de slag :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zal dat heerlijk gesmaakt hebben,Marloes.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ziet er echt heerlijk uit! Smaakt extra goed als de vruchten zelf geplukt zijn !!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mmmmm dat ziet er goed en lekker uit! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ogut....dat ziet er onwijs lekker uit! Bedankt voor je aangepaste recept- leuk!
    Smulse! Of istie al op? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat ziet er lekker uit. Ik zit hier net aan de koffie, dus je begrijpt het wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dag Marloes, zijn te lezen dat je dit bakte en verwijst naar mijn blog. Laat het smaken.
    groetjes,
    Ymme

    BeantwoordenVerwijderen