zondag 1 maart 2015

Moestuintje

Van een vriendin kreeg ik de kiempotjes van A.Heijn , voor het moestuintje vast bekend bij de meeste.
Al kom ik zelf zelden bij onze groot grutter vind ik dit zeker een leuke actie.
Mijn dochter heeft het ook staan leuk voor Bram en Teun je kan er niet jong genoeg mee in aanraking komen.
Zelf staat de schooltuinen in mijn herinneringen als een goede belevenis opgeslagen en is mijn liefde voor de natuur wel verder ontkiemt in die periode van mijn leven.
Ik was toen 11 jaar kwam met de grootste rode kolen naar huis en enorme uien en sla .
Maar kan me ook de luizen goed herinneren die mijn moeder er uit waste.
want alles werd keurig gegeten.
Dus zaaien maar ik mijn kleine kasje, eens kijken of het wat gaat worden .

Ben gek op dit soort dingen en alles wat groeit en bloeit.
Gereed staat het bij het raam ........ontkiemen en groeien maar is het devies.
Er kan nog wat bij ....inmiddels 10 bakjes met wortel, prei, aubergine, tomaat, bosaardbei.........
we wachten geduldig af......................................

16 opmerkingen:

  1. jaaa leuk wij zaaien straks weer met de dekamarkt mee die hadden het vorig jaar ook zo ontzettend leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het ook superleuk. Maar de meningen zijn verdeeld. Morgen blog ik er ook over!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat leuk- dat schiet al lekker op zo! Fij hé, dat het (moes-) tuinieren weer voor de deur staat!
    Smulse alvast- al duurt dat nog effies! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind de reclame ook super leuk, oma die alvast het eten heeft gemaakt maar daarvoor van kleinzoon het hele moestuintje 'kaal' heeft geplukt.
    Aan het einde zie je oma voor een AH achter het dranghek staan om nieuwe 'moestuintjes' te bemachtigen.
    Bij de Welkoop heb ik jaren geleden een 'moestuin' (houten bak 1 bij 1 meter met allemaal tussenschotjes) gekocht waar we jaren plezier van hebben gehad. Elk jaar mochten de kinderen zelf zaadjes kopen en die opkweken tot eetbare plantjes.
    Nu we in een ander huis zitten moet de achtertuin nog helemaal op de schop. De eerste sta heb ik gisteren gezet (houd mijn blog in de gaten).
    Fijne zondag,
    Liefs Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zalig om die zaadjes te zien ontluiken. Wij in België doen ook mee met de actie. Dus planten maar die zaadjes.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk! Ik doe sinds gisteren ook mee. Andijvie en cherry tomaatjes :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk idee van de groot grutter heb zelf ook een potje gezaaid met Jinthe of er wat van gaat komen ? het moest perse mee naar huis. Bij jullie word het vast smullen over een poosje.
    Lieve groetjes Leintje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Inderdaad een leuke actie van AH. Zeker voor kinderen in de stad die vaak niet weten waar alles vandaan komt. Je eigen groentes kweken is zo lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wij hebben ze hier ook staan, leuk he!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zalig! Kan hier niet... bosaardbeien nog net denk ik... :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk!. Ik hoop dat er straks een hoop lekkers te oogsten valt! Wij hebben op school nooit zoiets gedaan en thuis deden we er ook niet veel mee. Toch kan ik nu enorm genieten van de kleine plantjes, of eigenlijk.....ik geniet van de jongen die de plantjes aan het kweken is zodat ze straks in zijn groententuintje gezet kunnen worden.
    en uh, niet vergeten te praten tegen je plantjes hé :-)
    Groe(n)tjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bij onze supermarkt vanaf morgen ook zaden, leuk leuk. Die groene puntjes en het Yez gevoel, heerlijk herkenbaar X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Best een leuke aktie inderdaad.
    En wat leuk,dat je er ook aan mee doet.
    Gaat vast lukken.
    Succes.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik kom ook nooit bij Ah maar deze actie zou je er bijna toe verleiden. Vind die reclame ook zo grappig. Wij mochten op school een aantal bonen in een jampotje doen en dan een beetje vochtig maken en een plastic zakje met een elastiekje om de opening en dan maar afwachten wat er ging gebeuren en iedere dag een verslagje er van schrijven... Leuk he dat je het nu na 40 jaar nog weet. :-)

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik kom wel regelmatig bij Appie. We hebben hier niet zoveel keus. Vanmorgen gaf ik de potjes aan een klein jongetje. Z'n moeder verzuchtte: O, als dit maar opkomt want anders wordt het een drama!"Oei, woonde je maardichtbij dan konden ze naar een echte moestuinier!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ohhh jij hebt al gezaaid!Ik geef de moestuintjes van AH aan het buurjongetje,die is er helemaal wild van...

    BeantwoordenVerwijderen