dinsdag 17 maart 2015

Dankbare Dinsdag

Dankbaar voor de heerlijke lente dagen ,waardoor ieder zijn huisje weer uitkruipt.
Maar ook blij met mijn kant breiwerk, wat me heel wat op de proef heeft gesteld ,maar niet heb opgegeven .
Man wat een worsteling was dit begin van mijn breiwerk ,maar langszaam komt het ritme erin.
Dit gaat het worden en als ik een paar patroontjes heb gebreidt zal ik het uitgebreider tonen ,de roze draad is mijn life line ,want o jee als je een steek zou laten vallen dan kan ik steeds terug naar de steken daar waar de draad door loopt ......dat scheelt weer.
En wat nog vreselijker is is dat de addi breipennen  uitelkaar klikte ,heel breiwerk van de pen ...grrr.......hebben jullie daar ook wel eens last van .

Op moment gaat het goed dus dus zullen maar denken dat het een incidentje was.
Nou geniet voor van de lente prikkels en laten we met zijn alle dankbaar zijn iedere dag weer .

18 opmerkingen:

  1. Ohhhh Marloes ik word al zenuwachtig in jouw plaats... maar hoe mooi gaat dat worden! Ik ben echt helemaal fan... later, heel veel later ...als ik groot ben dan.... ga ik dat misschien ook eens leren! Geniet nog verder van je dankbare dinsdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heerlijk weer he, in het zonnetje. Je breiwerk wordt mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik duim! Was al gek geworden als ik jou was :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wordt vast weer erg mooi,Marloes.
    En je bent een doorzetter,je geeft niet snel op.
    Dus gaat het helemaal goedkomen.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. He wat handig, z'n life line, ik had er nog niet van gehoord maar met z'n ingewikkeld patroon lijkt het me geen over bodige luxe. en ja wat geweldig he dit weer... Lekker genieten..

    Lieve groet dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Pfff, wat een engelengeduld heb jij. Wordt wel mooi zo op de foto te zien.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ziet er zoals we van jou gewoon zijn,
    alweer een huzarenstukje uit,

    mooie zomerse kleur ook,
    van het roze draadje word ik al zenuwachtig in jouw plaats!

    fijne dinsdag,
    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet zenuwachtig worden hoor het is echt ontspanne inspaning

      Verwijderen
  8. Ooooowww.... Wat een ellendige naalden! Ik hoop dat het niet meer voorkomt. Maar je hebt je life line. En die zul je denk ik regelmatig opschuiven/vernieuwen. Succes en bovenal veel plezier, tot over een paar patroontjes! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een dapper werkje zeg......
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oei oei wat mooi wordt dat ik brei niet op een rondbreinaald die kunst moet ik nog leren maar bij elk breiwerk vliegen de steken er wel eens af :(

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Tja de steken schieten weleens van de naald. Vreselijk! Ik moet dat met die "lifeline "eens uitzoeken. Dat lijkt me wel handig. En't is genieten he, met dit weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooi weer hebben we gehad vandaag!! Dus ook pas laat m'n blogjes lezen :-). Je lace breiwerk ziet er veelbelovend uit!! Spannend ook, als je start niet vlekkeloos is. De voldoening als het dan lukt is des te groter!! En nu veilig met je reddingslijn!!
    De Addi-klck naalden gebruik ik niet. Voor de losse kabel/naald combi gebruik ik de Knit pro. Die draai je er op, dus nooit plots los. Hooguit een irritante gleuf waar de draad in gaat zitten.
    Ik wordt wel heel benieuwd naar het resultaat!! Snel doorbreien Marloes, en geen andere dingen tussendoor ;-)))).

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dit gaat jou vast en zeker lukken, handig als je bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Losklikkende addipennen? Jemig, juist bij dit patroon komt dat natuurlijk helemaal niet goed uit! Ik hoop voor je dat het inderdaad eenmalig was! Wat slim om een lifeline te maken, maar evengoed geen steek laten vallen hoor...
    groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooi patroontje!Ik ben zeeer benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat goed dat je toch doorgezet hebt, Marloes. Je breiwerk ziet er nu al veelbelovend mooi uit. Ik ben onder de indruk want ik doe het je niet na. Succes met de rest van het werk en geniet van de lente! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Je hebt een prachtig ajourtje uitgezocht.

    BeantwoordenVerwijderen