dinsdag 5 augustus 2014

D-D-Dag

De merel

oh wat heb ik hier van genoten de merel die aan het zonnebaden was.
Echt zo leek het ,tegen de tak van de seringen boom geleund .
Ik vond het echt aandoenlijk zo ontspannen hij zat

uit een hoekje kijkend naar mij of hij wilde zeggen moet ik nu echt op de foto!!!
Van zo dicht bij ,ja hier ben ik dankbaar voor het is prachtig dat vertrouwen , ik verbeeld me zelfs dat hij me onderhand wel kent.................
zou het echt zo zijn ....eigenlijk denk ik van wel

20 opmerkingen:

  1. Nou ja zeg, zo heb ik een merel nog nooit gezien! Dat is toch tof!!
    Dag, Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waanzinnig, nou die Merel die kent jou hoor geen twijfel over mogelijk, zo relaxed! X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gave foto, schitterend genomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat lief van hem dat hij zo mooi voor jou ging poseren! Heeft hij daarna nog een deuntje voor je gefloten? ;-)
    Fijn hé, die verwennerijen van de natuur.....
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ah, wat een lieverd! Moet je hem daar toch lekker onderuit zien zitten...
    Ik denk dat hij je zo vaak heeft gezien en vertrouwen heeft gekregen, prachtig toch! Wat een mooi schepseltje...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ha ha die is echt grappig wat goed om zo op de foto te krijgen heerlijk !!
    Groetjes Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Via via hier beland en blijven hangen :-) en volger geworden.
    Heel leuke en unieke foto. Mooi!!!
    Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Aaah, wat aandoenlijk!! Zeker weten dat hij je kent, anders blijft hij niet zo relaxed zitten. Mooi cadeautje van moeder natuur!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke foto is dat.
    Een zonnebadende merel.
    Dat zie je niet snel.
    En ja,merels zijn niet zo bang van
    mensen,dat merk ik bij ons in de tuin ook altijd.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een gekke foto hahaha, echt leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldig! Dat zag ik een vogel nog nooit doen! En natuurlijk is die op zijn gemak bij jou!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Malle merel bij Marloes.
    (lijkt wel kinderrijmpje)

    Je quilt van de vorige post is al groot, zeg, jij gaat nogal ertegen aan.
    Heel apart. Geeft me inspiratie.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh jee, wordt ik nu een pretbederver?
    Ik vind dit voor een vogel/merel zo'n rare houding en ongewoon dat hij zich laat benaderen dat ik ben gaan zoeken naar vogelziektes. Ik vond het merelvirus of usutu virus. Slordig verenkleed, evenwichtsstoornissen, moeilijk vliegen en gemakkelijk te vangen. Meestal fataal.
    Sorry Marloes, maar ik denk dat dit het eerder is dan een ontspannen vogel :-(.
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Marloes,

    werkelijk een hele lieve foto van deze merel :-)
    Een vogel kan je op een gegeven moment wel herkennen maar zijn houding is wel een beetje raar. Als ik de reactie van Nelleke hierboven lees dan vrees ik met grote vrezen!!!
    Lieve groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  15. O jee dames zou erg naar zijn laten we maar hopen dat het dan weer goed komt ,heb het inmiddels ook opgezocht ,zou echt kunnen ja gelukkig heb ik hem aan en weg zien vliegen en dat ging goed misschien ontspringt ie de dans

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig, de vogels die zo aan het zonnebaden zijn! (goed tegen parasieten, heb ik ooit laten vertellen!) Je hebt hem leuk gevangen met je toestel!
    Wat grappig, ik heb ook het idee dat dieren rond je huis aan je beginnen te wennen! En vooral in ons dik bevolkte landje lijken de vogels helemaal niet schuw (tenzij je je natuurlijk als een wilde gedraagt ghaha)
    (We waren eens in Zweden, en als we daar de deur van het huis open deden, vlogen de vogels in de tuin al weg....!)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Bij ons komt er ook iedere dag een om te drinken en zich te wassen in de vijver, ik groet hem altijd vriendelijk en hij lijkt ook niet bang .... beetje een vriendje geworden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ah wat lief, dat kopje zo schuin en genieten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zak eens lekker door … énig zeg, hoe die merel daar zo ongedwongen zit, zo zen als wat ! Waarschijnlijk zegt hij : 'Zet je er lekker bij, Marloes !'

    BeantwoordenVerwijderen